Rowenta IX7767 X-Ô 90 IX7767 Snoerloze Sledestofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta IX7767 X-Ô 90 IX7767 Snoerloze Sledestofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

d*******@1******** 24-07-2022

Handig

we kunnen zeggen dat de X-O IX776 een super handige, draadloze, hulp in huis is. Na ontvangst waren wij vooral verbaasd over hoe licht de stofzuiger is. ook fijn is dat je met gemak het borsteltje kunt gebruiken als je de voet eraf haalt en dat de steel van de stofzuiger te buigen is waardoor je met gemak onder de bank komt zonder gekke manoeuvres uit te voeren. en het gemak waarmee je rond loopt met de stofzuiger zonder dat de draag overal vast gaat zitten. Voor ons een aanrader om te kopen.

TH 23-07-2022

Rowenta stofzuiger

Het is een fijne mooie moderne stofzuiger! Makelijk ingebruikname . Nadeel is de aan en uit-knop die achterop zit die had bovenop moeten zitten. Ook de accuduur gaat redelijk mee maar op de boosterstand is die zo leeg. De steel van de stofzuiger is ook handig en flexibel. Al met al is het een fijne stofzuiger alleen is die wel vrij prijzig voor wat je krijgt.

t***********@h********** 22-07-2022

Zeer wendbare fijne zuiger

Wat een geweldig mooi design, maar natuurlijk koop je hier geen stofzuiger voor.
Hij is super geluidloos, lekker wendbaar door de fijne wielen en heel fijn omdat hij snoerloos is.
De batterij duur vind ik zelf wat tegen vallen.

Pluspunten

• Wenbaar
  • Geluidloos

Minpunten

• Batterij duur

n*********@h********** 22-07-2022

Geen volwaardige stofzuiger

Deze snoerloze stofzuiger heeft zeker positieve punten:
hij ziet er mooi uit, heeft uiteraard geen snoer, is lekker licht en wendbaar en ook de borsteldelen, die je snel en makkelijk losklikt om even de trap te stofzuigen bijvoorbeeld, zijn soms handig. Maar de minpunten zijn veel meer aanwezig:
na nog geen half uur stofzuigen op max. is hij leeg. Dat betekent dat wij niet ons hele huis in één keer kunnen stofzuigen. En zelfs op de max. stand zuigt hij nog erg zachtjes. Onze huidige stofzuiger met snoer en zak zuigt een stuk krachtiger. De aan-knop zit op een onhandige plek, deze kan je niet indrukken met één hand, want dan rijdt de stofzuiger er vandoor. Ook doet de stofzuiger erg plastic aan, en ondanks het mooie zachte geluid van de motor, maakt de stofzuiger door het kunststof gehalte alsnog veel lawaai. Ook kan ik niet handig onder mijn bank stofzuigen want de voet is te hoog. Als ik het borsteldeel hiervoor gebruik, dan zuigt hij 'in de lucht'. Er zit wel een buigsysteem op, zodat je de voet kunt kantelen om ergens onder te stofzuigen. Dit is handig bedacht, maar dan zou de voet wat lager moeten zijn, zodat deze ook echt onder een lage bank of kast past.
Helaas, wij hadden graag gezien dat dit een goede vervanger zou zijn van onze huidige stofzuiger, maar ik zou deze alleen handig vinden als kruimelzuiger voor de kleine klusjes. En daar vind ik 'm toch echt te duur voor.

Pluspunten

• geen snoer
  • geen zak
  • licht en wendbaar
  • maakt weinig geluid

Minpunten

• zuigkracht valt tegen
  • veel te snel leeg
  • te veel plastic
  • voet is te hoog

t********@h********** 22-07-2022

Goed product

Ik test nu een paar weken de Rowenta X-O (IX7767) en ik moet zeggen dat het een fijne stofzuiger is maar toch ook wel enige minpunten heb ontdekt. Het grootse voordeel blijft echt dat het snoerloos is en dat je hem heel makkelijk en wendbaar kunt gebruiken. Dit werkt efficiënt en je hoeft niet steeds de stekker te verplaatsen naar een ander stopcontact. Ondanks dat het snoerloos is heb je ook voldoende zuigkracht en is het resultaat boven verwachting goed. Het is ook een vrij lichte stofzuiger dus ook hiermee vergroot je de wendbaarheid en het gebruikersgemak.
De zuigmond van de stofzuiger werkt ook erg goed mee en hier hebben ze een mooi en goed doordacht onderdeel van de stofzuiger geplaatst.

Een nadeel bij deze stofzuiger is wel dat de batterijduur vrij beperkt is. Op High stand kun je rond de 20 a 30 min stofzuigen. Dit lijkt voldoende te zijn voor het hele huis maar het is vervelend als je net het laatste stukje niet kan afmaken en dat je de stofzuiger eerst moet opladen. Hiervoor kun je dan ook kiezen om de eco stand te gebruiken en dan verhoog je de accuduur waardoor je meer tijd hebt om het huis te stofzuigen. Nadeel hierbij is dat je minder zuigkracht hebt en dus naar mijn idee een minder goed resultaat krijgt.

De kwaliteit voelt op sommige punten ook niet helemaal top aan en merk dat je op sommige punten niet te veel kracht moet zetten. Zo kun je met de knik stand makkelijk onder banken en tafels stofzuigen maar als je de steel op de verkeerde plek vasthoudt en wat kracht zet schiet de knik stand vanzelf los. Voor een product in deze prijsklasse verwacht in een hoge mate van stevigheid/kwaliteit.

Design is mooi en ietwat futuristisch maar dit straalt dan wel ook luxe en stijl uit. Een verbetering zou zijn dat de aan/uitknop anders geplaatst wordt want dit is nu wat lastig te bedienen en helemaal niet mogelijk met 1 hand.

Conclusie: Goed product met hoge mate van gebruiksgemak en zuigresultaat met hier en daar wat verbeter punten.

Pluspunten

• Gemak
  • Draadloos

Minpunten

• Kwaliteit
  • Batterijduur

Daniella 20-07-2022

Fijne stofzuiger

De X-O (IX7767) valt met zijn design direct in het oog en mag gerust even in een hoek van de kamer staan. Wat ook makkelijk kan gezien z'n compacte omvang :-) Stofzuigen wordt bijna een feestje; zonder al teveel moeite beweegt de stofzuiger soepel met je mee. Laat je niet misleiden door de omvang, hoewel compact zit er power in! Groot pluspunt: weinig geluid, terwijl je snel en effectief stof wegkrijgt. Perfect! Een nadeel in mijn ervaring is wel dat op zeil/vinyl (bv "knoeimat" onder kinderstoel) de stofzuiger soort vacuüm trekt. (Op de eco stand 1 richting op zuigen is dan de truc).

Pluspunten

• Compact
  • Wendbaar
  • Zuigkracht

Minpunten

• Prijs
  • Aan/uit knop niet perse praktisch
  • Mis verlichting bij zuigmond
  • Zuigt vacuüm op vinyl

cindy 19-07-2022

Leuk voor erbij met veel wendbaarheid

De stofzuiger ziet er leuk uit, is licht en wendbaar. Met de turbo knop zuigt hij perfect maar die moet je wel zelf ingedrukt houden. Het tapijt zuigen is lastiger.
Daarnaast kun je de aan en uitknop niet met 1 hand indrukken dan schuift de stofzuiger weg.

Verder oogt hij leuk maar ook een beetje plastic, dus lijkt het meer een "speelgoed" uitvoering

Pluspunten

• zuigkracht
  • wendbaarheid

Minpunten

• opladen
  • aan uit knop moet met 2 handen
  • turbo knop ingedrukt houden

d*******@1******** 19-07-2022

handig

fijne, lichte stofzuiger met een super soepele stang waarmee je makkelijk onder het bed en de bank kan komen. ook kan je makkelijk switchen tussen de standen, met booster merk je wel dat accu snel leeg is maar daar staat dan weer tegenover dat de accu weer snel geladen is. de voet vind ik iets minder fijn maar dat is waarschijnlijk even wennen. geweldig fijn zoals de stofzuiger, die ook nog eens lekker compact van formaat is, je overal achtervolgt zonder problemen van een snoer die steeds wel weer ergens vast zit of ergens omheen gedraaid zit

Pluspunten

• draadloos
  • flexibele snoer

Minpunten

• zuigmond wat minder prettig

Ceekaa 18-07-2022

Fijne hulp in de huishouding

Een schatje om te zien, apart ontwerp!
Stil, wendbaar, geen gedoe met snoeren of zakken, een steel die je kunt knikken om onder banken en kasten te komen. Batterij gaat redelijk lang mee. De aan uit knop zit op een rare plek, en het veranderen van de zuigkracht was traploos fijner geweest. De borstel vind ik wat plastic aandoen. En de prijs is ook aan de hoge kant, maar voor de testprijs wil ik hem graag houden!

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • Stil
  • Draadloos
  • Zakloos
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Prijs
  • Aan uit knop op rare plaats
  • Sommige onderdelen iets te plastic

MarcVDB 18-07-2022
De X-O (IX7767) is een kleine stofzuiger die een mooi design heeft. Hij ziet er futuristisch uit zonder dat het de functionaliteit verliest. Het is een kleine stofzuiger en wendbaar. Hij volgt me makkelijk het hele huis door. Hij komt met meerdere opzet stukken voor meerdere ondergronden. De stofzuiger is snoerloos en de accu kan worden opgeladen met een meegeleverde adapter/stekker. De accu voldoet (makkelijk) om het hele huis in 1 keer te zuigen, maar hierbij moet je wel op letten op de stand: Max vermogen, of de boost-knop gebruiken zorgt er wel voor dat de accu snel leeg gaat. Aangezien ik op mijn vaste (vrije) dagen stofzuig, kan ik er voor zorgen dat hij die dag helemaal opgeladen is. De stofzuiger is krachtiger dan ik had verwacht en zuigt goed schoon! Op ons tapijt moet ik zelfs de 'Eco' stand gebruiken omdat de stofzuiger steeds vacuum zuigt, zelfs als het opzetstuk op de tapijt-stand staat.

l*****************@g******** 18-07-2022

Krachtig wendbaar en leuk voor t oog

Ik gebruik de stofzuiger nu neer dan een week. De allergrootste pluspunten zijn zeker de wendbaarheid en de vrijheid die je hebt omdat je geen rekening hoeft te houden met t snoer. Het enige dat ik echt irritant vind is dat je niet fatsoenlijk de aan/uit knop kunt induwen omdat ie alle kanten opgaat. Hij is stil en de zak is makkelijk te legen. Voor een snoerloze zuiger gaat de accu lang mee. De afstand bediening snap ik niet helemaal… En … ik vind dat ie er gewoon heel leuk uitziet! Laat m lekker in de keuken staan!

Pluspunten

• wendbaar
  • batterijduur
  • uiterlijk

Minpunten

• aan uit knop is onhandig
  • lastiger op tapijt

Dorien K 18-07-2022

superstofzuiger met doordacht design maar onhandige accu

Na ontvangst erg positief over de stofzuiger. Hij ziet er geweldig uit, is zeer wendbaar, licht in gewicht en erg stil. Handige borsteltjes die je op de stang monteert en die je dus makkelijk kan gebruiken.. De stofzuiger zet je aan met een knop op de slede zelf, de standen van -eco tot boost- regel je superhandig met een afstandsbediening die op de steel zit. Als je hem aanzet merk je hoe stil de stofzuiger is. Hij loopt zeer soepel en stil achter je aan waardoor je erg wendbaar bent. Je kan dus zo het hele huis door! Echt een meerwaarde.
Ik vind het fijn om de max stand te gebruiken en de boost stand is echt geweldig.
De boost stand is perfect voor de schoonloopmat en andere rottige klusjes.
De levensduur van de -nu nog nieuwe- batterij valt tegen. Halverwege de 1e etage is de batterij leeg.
Bij gebruik van de boost functie dan is hij helemaal zo leeg. Jammer genoeg kan je dan niet over schakelen op “met” snoer zuigen maar moet je hem opladen. Dit had handiger gekund bijvoorbeeld met een docking station i.p.v. een klein plugje. Jammer want als hij voldoende is opgeladen dan is het een super stofzuiger.

Pluspunten

• design
  • wendbaarheid
  • zak & snoerloos

Minpunten

• accu

Serpil 11-07-2022

Rowenta stofzuifer zonder zak

Het design van de Rowenta stofzuiger vind ik prima! Een minpunt vind ik dat je niet met één hand de stofzuifer aan/uit kan zetten. Dit komt doordat hij snel glijd (door de vele wielen), wat overigens wel handig is tijdens het stofzuigen. Het feit dat het snoerloos is maakt hem speciaal. Je kan gemakkelijk heel het huis door stofzuigen. Wat betreft de batterijduur vind ik tegenvallen. De zuigkracht van de Rowenta stofzuiger is prima. Het stofzuigen op de tapijt gaat niet heel makkelijk. De stofzuiger maakt weinig geluid wat wel fijn is.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Weinig geluid
  • Zuigkracht

Minpunten

• Batterijduur
  • Aan uit knop

Robin74 08-07-2022

Na het uitpakken, staat er een blinkende witte stofzuiger voor ons klaar. Wat opvalt, is dat al het plastic er niet uitziet alsof het jaren zal meegaan. Vooral het gedeelte waar je de slang bevestigt als je de stofzuiger wegzet, ziet er uit alsof het ooit gaat afbreken.

Dan het stofzuigen: het geluidsniveau is erg goed. Veel stiller dan m'n oude stofzuiger. Zuigen gaat redelijk goed, maar dan wel op de hoogste standen. Maar dan is de accu wel een stuk sneller leeg. Het lukt dan niet om het gehele huis te stofzuigen.

De wielen zijn een groot pluspunt. Je rijdt de stofzuiger gemakkelijk overal naartoe. Ook het feit dat er geen snoer is, helpt daar uiteraard aan mee! Op tapijt is het een groot drama. De zuigmond zuigt zich helemaal vast aan het kleed of tapijt. Het enige wat je kunt doen, is de stofzuiger op de allerlaagste stand zetten. Maar dat zuigt stukken slechter.... Sowieso is de zuigmond erg plastic-ig.

Over het parket hoor je een schrapend geluid, alsof de zuigmond het hele parket beschadigt. Gelukkig vallen er geen beschadigingen te zien, maar je schrikt wel. De meegeleverde accessoires zijn goed bruikbaar voor plinten en bankkussens. De buis 90 graden klikken, is een handige feature om goed onder de bank te zuigen.

Al met al zijn we wisselend tevreden. Drie sterren is op dit moment het maximum dat we kunnen geven. Wellicht wordt dit in de toekomst meer.

Pluspunten

• geen snoer
  • geluidsniveau

Minpunten

• plastic
  • zuigen op tapijt

Twan08 07-07-2022

Goede stofzuiger

De stofzuiger heeft een aantal positieve en een ook aantal negatieve punten. Positief is de wendbaarheid, het apparaat is snoerloos wat echt ideaal is, het apparaat maakt bijna geen geluid en de zuigkracht is mede door de verschillende standen zeer goed. Daarmee kom ik meteen op een negatief punt, door de stand aan te passen van ECO naar High of Max gaat de accu minder lang mee dan aangegeven. Een ander punt is dat het mondstuk op pvc-vloer een krassend geluid maakt (krast niet werkelijk) maar dit geeft een onprettig gevoel. Ook zit de aan en uit knop op een lastige plek waardoor je beiden handen nod bent om de stofzuiger aan te zetten. Conclusie is dat de stofzuiger doet wat het moet doen namelijk goed zuigen. Wat dat betreft absoluut een aanrader.

Pluspunten

• zuigkracht
  • wendbaarheid
  • bijna geen geluid
  • snoerloos

Minpunten

• krassend geluid
  • positie aan en uit knop
  • accuduur hogere stand

wouterbenk 07-07-2022

Hoge verwachtingen, teleurstellend resultaat

Ik had hoge verwachtingen van deze stofzuiger. Helaas zijn niet alle verwachtingen waargemaakt. Het design is prachtig en het geluid is erg zacht. De prestaties blijven wat mij betreft behoorlijk achter. Het stofzuigen op laminaat geeft een erg vervelend, krassend geluid. Er blijven gelukkig geen krassen achter maar dit geluid wordt veroorzaakt door de voet van de stofzuiger. Het doet wat goedkoop aan, terwijl er een behoorlijk prijskaartje aan deze stofzuiger zit. Het zuigen van vloerbedekking en kleden is ook geen succes. Hij zuigt zich helemaal vast. Maar op de laagste stand wordt er geen vuil opgezogen. Toch wel de complimenten voor het design, de wendbaarheid en het zachte geluid.

• Zacht geluid
  • Wendbaar

Minpunten

• Prijs
  • Slecht resultaat

Zonnevonne 06-07-2022

Goede koop.

Fijne zeer stille stofzuiger. Doet z’n werk goed. Accu vrij snel leeg als je niet de ecostand gebruikt. Veel vrij dun plastic waardoor ik enigszins bang ben dat eea snel(ler) afbreekt. Je ziet aan de buitenkant niet of of container vol zit. Snoerloos ideaal. Jammer dat je accessoires niet in apparaat zelf kan bewaren.

Pluspunten

• Stil
  • Snoerloos

Minpunten

• Accu vrij snel leeg
  • Veel plastic.

JU1975 06-07-2022

Stille stofzuiger maar echt wel wat verbeterpunten

Nu week of 2 deze Rowenta draadloze slede stofzuiger in bezit.
Wat direct al opviel was de best lange laadtijd (4 uur!) en wat ook opviel was dat er geen opberg mogelijkheid is voor de zuig monden. Eindelijk was de stofzuiger vol en we konden aan de arbeid gaan. Positief is dat hij echt stil is!! En resultaat is ook prima. Wat wel jammer is dat apparaat wat goedkoop aanvoelt en ook de aan en uit zet knop zit onlogisch. Deze knop zit aan achterkant en je moet dus stofzuiger beet houden als je de knop indrukt. De zuig borstel klinkt “krassiger” over de vloer heen. Dus wel tevreden over zuig resultaat maar vind dat er best wat verbeter punten zijn.
Vind het wel fijn dat er nu ontwikkelingen zijn om draadloze sledestofzuigers te maken, we hebben al een draadloze steelstofzuiger maar nadeel daarvan is dat die best zwaar is.

Pluspunten

• Sssssssstil!!!
  • Draadloos

Minpunten

• Zuigen op tapijt niet meest fijn
  • Accu best snel leeg en lange laadduur
  • Geen opberg mogelijkheid tools

b********@g******** 06-07-2022

Stofzuigen zonder snoer

Het concept is goed bedacht, stofzuigen in vrijheid zonder snoer, maar zonder het gewicht in je hand van een steelstofzuiger. En op dat vlak stelt hij ook niet te teleur. De stofzuiger is stil, wendbaar en ziet er ook mooi uit. Er zijn echter ook een paar tegenvallers, zoals de accuduur, het feit dat de aan/uit knop op een onlogische plek zit waardoor je 2 handen nodig hebt en dat de stofzuiger zich regelmatig vastzuigt op de ondergrond. Afhankelijk van wat je echt belangrijk vindt in een stofzuiger is deze stofzuiger wel of geen aanrader.

Pluspunten

• Geen snoer
  • Stil
  • Wendbaar

Minpunten

• Aan/uit knop op onlogische plek
  • Accuduur
  • Zuigt zich regelmatig vast op ondergrond

Shann 06-07-2022

Prachtige stofzuiger

Mijn eerste indruk prachtige stofzuiger. Ik krijg ook veel complimenten over het design van de stofzuiger. Hij doet zijn werk ook goed. Ik ben erg tevreden over de stofzuiger, boven mijn verwachtingen! Bij deze stofzuiger hoef je ook niet te bukken om onder meubels te stofzuiger hij is buigbaar. Ideaal voor mijn rug!
Heel blij met deze stofzuiger.

• Maakt goed schoon
  • Geen pijn meer in de rug

Minpunten

• Mis een lampje op de stofzuiger

Emstelon 01-07-2022

Ik heb deze stofzuiger mogen testen en bij ontvangst de stofzuiger gelijk uitgepakt. Ik vind de behuizing goedkoop aanvoelen, veel plastic. Eerst 4 uur opgeladen en daarna gelijk gaan testen. Stofzuiger is erg wendbaar en zuigkracht belooft wel wat, zelfs op de Eco stand. De combiborstel maakt een raar geluid op laminaat en tegelvloer. Op een laagpolig vloerkleed is deze zuigmond niet echt geschikt. Je kan dan niet op een hoge stand stofzuigen. De 2 in de flexibele geïntegreerde afstofborstels zijn wel handig, maar de stofzuigerslang mocht wel wat langer zijn om de plafond goed te bereiken. Nu moet je de stofzuiger hoger zetten. De aan/uit knop zit op verkeerde plaats, die had bovenop moeten zitten zodat je bij het aanzetten of uitzetten de stofzuiger niet wegduwt. De batterij gaat niet lang mee, wat Rowenta beloofd haal je bij lange na niet. Dat valt erg tegen, de zuigkracht is op zich prima, ware het niet dat de combiborstel veel verpest. De combiborstel maakt een raar geluid op laminaat en vloertegels. Een laagpolig vloerkleed karpet of laagpolig tapijt is niet doen. Zuigt zich vast en is moeilijk voort te bewegen, zelfs op de Eco stand. Pluspunten: mooi design, maakt weinig geluid, zuigkracht, snoerloos, zeer wendbaar door de vele kleine wieltjes, flexibele steel voor onder de meubels en de twee geïntegreerde mondstukken in de steel. Minpunten: ziet er goedkoop uit door het plastic, combiborstel is zeer slecht en batterij gebruik is ook beperkt. Aan/uit knop op verkeerde plaats. Al met al van deze rowenta stofzuiger erg tegen. Met zo'n hoog aankoopbedrag mag je wel wat meer verwachten. Ook de klantenservice proberen binnen 10 werkdagen te reageren. Dit is voor mij ook een reden om niet met Rowenta in zee te gaan.  Ik zal deze stofzuiger niet aanbevelen en stuur de stofzuiger aan het eind van de campagne retour

• Zeer wendbaar
  • Snoerloos
  • Geïntegreerde afstofborstels in steel
  • Flexibele steel, niet bukken

Minpunten

• Batterij
  • Combiborstel
  • Vloerkleden niet te stofzuigen
  • Aan/uit knop zit verkeerd